15 mars 2014

Pulkadag

Till (nästan) allas stora förfäran var det plötsligt vinter idag morse! Erkänner att min allra första tanke också var FAA-AAN (ett såntdär Solsidan-Fredde faa-aan liksom), men slog hastigt bort de tankarna och konstaterade att snön är här oberoende om jag vill det eller inte, så lika bra att vända det till något positivt! Sagt och gjort, tog upp telefonen och textade min bästa vän och frågade om hon och hennes son ville hänga med på pulka-picnic! Så vi värmde kakao, lagade smörgåsar, klädde på oss och lastade pulkorna i bilen och körde iväg. Robin fick bli hemma med pappsen! Pulkabacken var heeelt tom så det var lyxigt! Vet ärligt talat inte vem som hade roligare, barnen eller vi! =D Efter en stunds åkande tog vi en liten picnic paus i lilla "huset" som fanns där, och efter det åka pulka, rutscha, gunga lite till! Via butiken hem och laga lasagne, mums!
På kvällen somnade R redan 19:30 och F 20:30, och gissa vad jag passade på att laga, något riktigt snuskigt ohälsosamt men såååååå gott, jo tjinuskisås!! En av mina stora svagheter förutom Mignon ägg! :) På tal om dethär med sötsaker, jag har en nästan bottenlös mage när det gäller sött, och har alltid tyckt att det knappast är många som klarar av att trycka i sig lika mycket som jag (förutom mina bästa vänner N och A då förstås, hahahah), men sedan berätta min bekant att hennes bekant på EN (!!) dag en gång ätit 7 (SJU) chokladplattor!! Hjälp, nej vet ni det skulle nog inte ens jag klara av... Undrar hur många jag sku klara, en är inget problem alls, knappast två heller, men sju.. Nej det är nog bäst jag inte försöker ta reda på det heller! =D Nu sovdags så man orkar vakna de vanliga x antal gångerna under natten! Adjöss!

             Hahahahaah =P                                                          Tjinuski, slurp!
                                                                     

4 kommentarer:

  1. Det var nog så roligt! Det lever jag länge på :)

    SvaraRadera
  2. Nu i morse (må.17.3.) instruerade jag Famo att läsa din blogg och sparade den bland favoriterna på hennes dator. Hon blev där hemma hos sig och läste, medan jag kom hem till mig på lunch. Följande steg blir att visa hur man skriver kommentarer, vilket jag nu prövar själv först.
    Hälsningar/ farbror Ra.

    SvaraRadera
  3. Nu övar vi oss tillsammans att skriva kommentarer på Famos dator.

    SvaraRadera