9 mars 2014

Jag - en bloggare?!

Hejsan hoppsan!

Har funderat en lååång tid på att börja blogga, men det har ändå aldrig blivit av. Men nu börjar jag känna att jag har alldeles för mycket tankar och funderingar som bara snurrar på där inne i lilla hjärnkontoret, så det kanske börjar vara på sin plats att skriva ner dem. Det mesta handlar förstås om det som för tillfället är aktuellast i mitt liv, d.v.s. barnen! Det är inte alltid lätt att vara förälder och mången gång står man där och funderar att "vad sjutton sku månne vara smartast att göra och säga NU då?!", medan man önskar att man hade öronproppar på så den ursinniga 3-åringens hysteriska JAG-VILL-INTEEEEEEEE inte ger en tinnitus! Då kan det vara skönt att skriva av sig lite och ventilera sina tankar och förhoppningsvis få råd och tips, eller bara det vanliga (men dock trevliga och stöttande) "I know how it feels!" =) Men trots att det är tungt och svårt ibland (ofta =P) är det givetvis underbart att vara mamma! Jisses vad barn kan vara gulliga, underhållande, kärleksfulla, kramgoa, livsglada osv! Så någon gnälla-på-sina-barn blogg ska det inte bli, men lite om allt, både det som är svårt och det som är roligt! Tja, vi får väl se helt enkelt! ;)

P.S. Bloggens utseende får ni ha lite tålamod med, är inte så high-tech, men småningom kanske det börjar likna något!

Nu är det sovdags för denna hade-sovmorgon-och-är-nu-alldeles-för-pigg-mamma! Dessutom vaknar lillis säkert strax för nattens första tankning! ♥




2 kommentarer:

  1. Härligt att du börjat blogga, ha ju sagt att du ska blogga ;) Pusskram!

    SvaraRadera
  2. Välkommen! ;)
    -www.lillamamman.blo.gg

    SvaraRadera