10 mars 2014

Frosseri och jumppa på en och samma dag!

Idag var en riktigt trevlig dag som började med att jag fick ligga i sängen ända till 7:45 (jämfört med 5:45 tidigare i veckan), lyx! Dessutom var brorsorna jättegulliga och "mmm ja tycke om dej Jobin" sa storebror flera gånger! ♥ Sötnosarna! Sedan gick vi ut på promenad alla tre i det härliga vårvädret! Oj vad jag börjar längta till stugan, det blir lilla Robins första sommar!!
  Mitt på dagen kom min goda vän A på besök med sina barn och som vanligt blev det Hese och kaka, Marianne parfait denna gång. Vi "råkade" även idag äta alldeles för mycket, ojsan då så det kan gå ;) Hur som helst var det som vanligt skoj att ses och diskutera både barn och hästar!
  På kvällen var det dags för FoB (Förälder och Barn jumppa), och idag var det min tur att fara med Filip medan S blev hemma med Robin (sååå skönt med en bebis som tar flaska!!). Det var som vanligt roligt och både Filip och jag var ganska slut efter det, men sedan skulle vi ännu till butiken, och som väntat somnade F på hemvägen (natt 19:15 för honom idag, och R somnade 20:15 (nice!). På tal om butiken, F brukar vara väldigt bra på att handla godsaker. Varje gång vi är i butiken kommer han skinande som en sol gående med t.ex. en 4-pac puddingar och utbrister "ja hitta mamma!!" =D Han "hittar" både pudding, chips, ostbågar, choklad, kex och givetvis den största favoriten : KINDER ÄGG! Håhå! Det sistnämnda brukar han ganska ofta få, men nu har jag bestämt att han nog helt enkelt inte kan få något sött varje gång vi handlar,  så idag stålsatte jag mig och var bestämd och självsäker till 100% på att idag köps det inget sådant (vilket jag redan i bilen utanför informerade herrn om). Var beredd på att ta den där klassiska ungen-ligger-på-butiksgolvet-och-gallskriker-hysteriskt-striden, men hör och häpna, han satte snällt tillbaka puddingarna när jag påminde honom om att vi inte skulle köpa något sådant idag! Och så var det klart med det, whaaat?! =P Men det har hänt liknande saker förr, de känner nog absolut solklart på sig hur föräldrarna är dedär barnen, är man minsta lilla droppe osäker märker de det direkt och ser till att få som de vill. Men när man verkligen har beslutat sig för något så fungerar det plötsligt! Inte alltid, men ofta. Någon annan som upplevt detta? Man bestämmer sig för att once and for all ta tjuren vid hornen och ta striden, men så är det bara en snäll gammal kossa man möter! =D
  Dagens rapport är avlagd, nu ska jag chilla en stund ännu och sedan blir det sovdags. Imorgon mera familjejumppa och sedan kommer Filips bästis D hit och leka! =)

Over and out!


                                
                              
P.S. Filip ville absolut att jag skulle fota hans nya blink lenkkaren, så here they are! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar