2 april 2014

Dittan och dattan

Ojdå det blev visst en bloggpaus, inte alltid så lätt att hinna skriva när man har miljoner andra saker att göra också... Har inget speciellt att säga just nu, så det här blir väl en liten uppdatering om vad som hänt bara. Livet rullar på, Robin har hunnit bli 5 månader och om en dryg vecka fyller Filip redan 3!! Hjälp!! Men jag klagar inte, är nog ärligt talat ingen babymamma, tycker det är härligt när de växer och blir äldre och mer självständiga. Man kan göra så mycket mera tillsammans då. Ser fram emot att första gången "påska" i år tex, och att i framtiden kunna börja spela spel och sådant tillsammans! Visst är babysar gulliga, mjuka, varma, härliga, men nog är det tungt också nog! Speciellt mina barn som sover dåligt både på natten och dagen, och är ganska mammiga och vill bli burna och underhållna (högst normala barn med andra ord =P, men småjobbigt ändå), man ser knappt badrumsgolvet mera för all tvätt, huset är kaotiskt!! Orkar inte städa varje kväll, ibland är det skönt att läsa, blogga, se på tv osv.
   Lite goda nyheter förresten, jag har fått dagvårdskunder till hösten!! =)) Är så otroligt lättad och glad att huhu!! Nu kan jag njuta av resten av mammaledigheten i lugn och ro och veta att hösten och framtiden är under control! Barnen och föräldrarna är dessutom vänner till mig och mina barn, så vad är bättre än det!
   Har bytt bort babyskyddet till Robin nu och satt in en riktig bilstol istället, han är (precis som storebror var) väldigt sur i bil i vanliga fall. Skulle till Västanfjärd på måndag men fick vända om efter en stund för han skrek så mycket... Har bara åkt en gång med bilstol nu och då var han knäpptyst! Ber till de högre makterna att det håller i sig!Och så var jag ute på en liten första sitta-i-vagnen-och-se-sig-omkring promenad, han orkade inte så länge, men tyckte nog det var helt spännande ändå!
  Förra söndagen hoppade Filip och jag in i min kompis bil och for tillsammans med hennes två barn till en skola på Vårjippo i det fina vädret! Älskar dylika evenemang för det är så roligt att uppleva saker tillsammans med barnen och vänner. Det behöver inte vara så speciellt, barnen har ändå skoj. Vi åt korv och popcorn, metade en påse, kastade boll i tunnor, tittade på brandbilen osv. :)
Här hemma har S börjat fixa i garaget. :) Vi ska göra om det till ett sovrum, eller snarare lekrum nu först. Golvet ska gjutas, läggas in golvvärme, höjas osv. Taket höjas, el dras pånytt, dörrarna göras om till vägg osv osv, mycket jobb. Ska ta några foton någon dag och visa!

Det var allt för idag, tack för mig! =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar