11 mars 2014

Lerbadande lyckliga ungar :)

Filips bästis D var som sagt på besök idag och vi var ute på promenad! Först hittade de ett riktigt smaskigt lerigt traktorspår att ligga och gnida sig i, och längre fram ett präktigt lervattendike att mer eller mindre simma i! Tänkte för mig själv att det är ganska skönt med med gratis/köpta begagnade kläder så behöver man inte ens för en sekund oja och voja sig över den fina dyra märkeshalaren med härliga färger när den blir alldeles smutsig och eländig och "tääänk om den går sönder" osv. Äh, skönt med begagnad tyckte jag, skit i hur smutsigt och söndrigt det blir, har ändå knappt kostat något alls! 10 minuter senare kände jag mig inte lika övertygad mera, slafs slofs plask plofs sa det bara när han gick och när vi kom hem var det endast t-skjortan som var torr på den lilla stackaren! :( D däremot var torr och glad i hågen! Så nu överväger jag nog att hålla mig till begagnade innekläder och somriga utekläder istället, och satsa den där dryga hundralappen (HUJ!!!) på bra "lervällingsdikeshalare". Man måste ju tänka på barnen, det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder, ju! Och smutsiga ungar = lyckliga ungar (för det mesta)! =)) Tips på bra välikausihalare som tål allt? Men på tal om begagnat, imorgon ska jag till mitt favorit loppis igen, en tid sedan sist! Ska bli skoj skoj! Ja alltså barnklädesloppis givetvis, åt sig själv hinner man ju inte shoppa! =P
Nu ska denna nyduschade mamma krypa ner i rena lakan, aaah, tack o hej, leverpastej!! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar